مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-09اقتصادي

جنگل کاری 110 هکتاری در گیلان طی سال جاری


مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از توزیع 200 هزار اصله نهال رایگان بین مردم همزمان با هفته منابع طبیعی امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 110 هکتار جنگل کاری جدید و 3500 هکتار پرورش و توسعه جنگل در گیلان انجام گرفته است.

- میرحامد اختری، جنگل های شمال را فسیل زنده مربوط به دوران سوم زمین شناسی دانست و اظهار کرد: 565 هزار هکتار از جنگل های شمال که از آن به عنوان هیرکانی یاد می شود در استان گیلان قرار دارد.

وی با اشاره به مساحت سه میلیون و 200 هزار هکتاری جنگل های هیرکانی در دهه 30، افزود: توانستیم جلوی تخریب جنگل های هیرکانی را بگیریم؛ البته همچنان تخریب و تصرف جنگل وجود دارد، اما نمی تواند بر مساحت جنگل ها اثرگذار باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به نام ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمارها در سال 94، مساحت جنگل های هیرکانی حدود 2000 هکتار بوده و با توجه به روند فنی و حفاظتی سال های اخیر به ویژه توقف بهره برداری از جنگل های شمال، شاهد کاهش نامحسوس سطح جنگل ها هستیم.

اختری، 58 هزار و 500 هکتار از جنگل های هیرکانی واقع شده در گیلان را شامل گشت رودخان فومن، لیسار تالش و سیاهرود رودبار را جزو مناطق ثبت جهانی شده یونسکو دانست و یادآور شد: در راستای الزام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل کاری 110 هکتاری در گیلان طی سال جاری

جنگل کاری 110 هکتاری در گیلان طی سال جاری